Ny familj och Wild life

Igår(Lördag) tog jag mina väskor och åkte till Penshurst station som ligger söder om Sydney, alltså på helt andra sidan av stan från där jag bodde innan. Jag hade tagit impulsen att istället för att bo på hostel, bo med en ny värdfamilj som jag hade hittat online, där mamman äger en au pair agency. Det visade sig senare att hon också själv har varit en au pair och en gång blivit utslängd precis som jag praktiskt taget blev, från den andra familjen.
Så min nya familj består av en pappa från Frankrike och en mamma från Mexico. Barnen är två pojkar på 2 och 6 år. Älskar att familjen både pratar spanska och franska eftersom jag lär mig lite spanska här och där som jag drar till mig som en svamp. Säng heter tex cama på spanska har jag lärt mig. Jag sa att jag älskar språk och familjen frågade om jag ville att de skulle lära mig spanska. De vill jag jättegärna! Så glad :D ska kolla upp om det finns någon spanskakurs jag kan ta på Sydney university!
Igår åkte jag med familjen och handlade ett bord till barnen för arts and crafts och sen åkte vi till två stora stränder: Bondi beach och en annan som jag inte minns namnet på. Vi tog en latte och plötsligt gick vädret från strålande sol till absolut spöregn x) Blev att springa tillbaka till bilen! Sen hade jag en jättemysig kväll med värdföräldrarna och kollade på spiderman 2 på deras ENORMA tv!
Idag har jag varit på Wild life parken med danskar, norskar o finskar och sett allt från kängurur till koalor, till krokodiler, till papigojor ;) Kan tyvärr inte ladda upp bilder nu eftersom vmamman säger att i Australien har de en begränsad mängd man kan ladda ner och upp och det får bara vara viktiga saker. Hm :/ Får la leta upp ett internetcafe eller nått.
Nu sitter jag i min enormt sköna säng och släpper in en massa härlig vårluft i mitt rum från balkongen, Ja det är en balkong utanför mitt rum :D Kommer nog solas en hel del där när sommaren kommer mer. Idag har det dock varit jättevarmt och somrigt!
Sist men inte minst så håller familjen på att kolla på hus nära Brisbane på the Gold Coast! Där är medeltemperaturen 30 grader ungefär! Underbart! Så om jag är kvar här om 6 månader blir det flytt dit!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0