Snurriga tider!

Den sista tiden har varit riktigt snurrig, jobbig och hektisk! Familjen jag kom till var underbar och supertrevlig och jag trivdes jättebra med dem(på fritiden). Problemet var att jag fick ett schema på 56 timmar i veckan. Iallafall, igår pratade jag med värdmamman om det och drama uppstod. De sa att de kunde köra mig till ett youth hostel eller liknande imorgon. Då fick jag lite smått panik och en panikattack kom.. I det ögonblicket önskade jag att jag var hemma i Sverige med mina nära och kära. Men som tur är varade det inte särskilt länge! För jag kom på att jag faktiskt har varit smart. Jag började maila med au pair agencys innan jag tog upp det med mamman eftersom jag kände på mig att något sådant skulle kunna hända.
Så imorgon flyttar jag till en familj som bor i Penshurst för att preliminärt bo där(mamman äger en au pair agency) och passa hennes söner på 2 och 6 år. Familjen verkar riktigt bra. Dock är det en mexikansk familj så mamman verkar inte direkt ha världens bästa engelska. Men det gör mig inte så mycket faktiskt. Jag hade tyckt det var skitkul att lära mig lite spanska medans jag är där! Mamman kommer sen låta mig välja bland några av agencys familjer och hjälpa mig att hitta en ny familj där jag förhoppningsvis kommer trivas bättre. Vem vet? Kanske stannar jag hos den här :) Ska iaf jobba 37 timmar i veckan nu vilket är MKT bättre än mina 56 timmar jag hade på schemat här.
Warning! Dont eat this!! ;) Koncentrerat jästextrakt. So discusting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0