Recap! The flight

Ja, ok jag erkänner..Andreas hade rätt. Jag skulle glömma att uppdatera bloggen. Men nu när jag har kommit in i rutinerna mer och har fritid på dagen de två gångerna då Chloe sover, så ska jag ta den tiden till ett litet blogginlägg då och då :)

Jag börjar från den 22: a september då jag tog farväl med min familj(det var ganska jobbigt eftersom jag inte visste hur länge jag skulle vara borta, tänk om jag inte ser dem på ett helt år, tänkte jag)
Men jag satte mig i taxin och åkte iväg. Vi han inte åka längre än 5 minuter innan jag märkte att jag hade lyckats glömma alla mina viktiga papper! Hur lyckades jag egentligen med det? Så vi brådvände med taxin och som tur var hade de ramlat ur väskan mitt på golvet. Typiskt.
På vägen till flygplatsen ringer Xenea och jag hör på direkten att hon har nått fuffens på gång. Hon skulle aldrig gå upp så tidigt om det inte var för något viktigt. Hon frågade till och med vilken tid jag skulle vara på flygplatsen och fortsatte fråga om vart jag var. Så när jag kommer fram till flygplatsen betalar jag taxichauffören. Helt plötsligt ser jag ett stort flin på hans läppar och jag vänder mig om och där står nea och ser mysterisk ut. Då går hon ner på knä och sträcker fram en ring och frågar om jag vill gifta mig med henne(en vänskapssak vi har eftersom hon är min "längsta" vän) Jag fick också en jättefin blomma och choklad att ha på planet. Så gulligt gjort av henne. Så hon visade mig hur jag skulle få ut boardingkortet vilket var skönt o få fixat och sen fick hon en bamsekram tillbaka.
Det här lärde jag mig från resan:
  • Jag hatar Frankfurts flygplats! Jag vandrade runt i år och försökte hitta det rätta stället att checka in på . Folket som jobbade där pekade mig konstant åt olika håll. Förvirrande!

  • Skriv aldrig ner fel namn i ditt visum... Det löste sig dock som tur var. Hade inte blivit glad om jag vart tvungen att åka tillbaka till Sverige.

  • Etihad Airways är riktigt nice, tilll och med i ekonomiklass. Kände mig faktiskt ganska bortskämd på första planet då jag låg utbredd över 4 lediga säten och kollade på film. De proppade dig proppmätt med mat, vin, espresso och efterätt. 14 timmars planet var dock riktigt jobbigt! Fullproppat plan...

Den här resan gjorde att jag knappt sov något(bara dåsade till några ggr på planet) Onsdag morgon till Fredag sen kväll. Omg. Hej Jetlag!
Värdmamman hade lagat pizza när jag kom och jag fick på direkten intrycket av att de var riktigt trevliga.
Den fina familjen :)
The family :`D Picture taken from Tonis fb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0